"DejTip" = rychlé nahlášení a odstranění závady na území města
Zjistili jste ve Vašem okolí jakoukoli závadu nebo poruchu na majetku města? O většině takových nedostatků se můžeme nejrychleji dozvědět právě od Vás. Prostřednictvím aplikace na hlášení závad DejTip na ně snadno upozorníte. Nemusíte zjišťovat komu, kam a jak podnět na úřad zaslat. Problém krátce popíšete, můžete přidat fotografii daného místa a prostřednictvím aplikace odešlete. Hlášení lze zadat dvěma způsoby:
- prostřednictvím moderní mapové aplikace v rámci webového prohlížeče
- pomocí mobilní aplikace
Závady jsou na základě zadané kategorie automaticky přiřazeny odpovědným pracovníkům samosprávy městského úřadu, kteří je dále řeší v rámci interních procesů úřadu.
- Rozbité chodníky, cyklostezky, místní komunikace
- Neudržovaná nebo poškozená veřejná zeleň
- Problémy v odpadovém hospodářství, černé skládky
- Nefunkční veřejné osvětlení
- Podezření na autovrak
- Nefunkční kanalizace
- Poničené lavičky nebo zábradlí
- Závady na pískovištích, hřištích, sportovištích
- Poškozené nebo chybějící dopravní značení
- Nedostatky na zastávkách MHD
- Čím podrobněji závadu popíšete, tím snadněji a rychleji může zodpovědná osoba reagovat.
- Zadávání osobních údajů nevyžadujeme.
- Prioritu mají slušná hlášení.
- Fotografie závady usnadní čas a námahu při identifikaci problému. Vyfoťte prosím závadu v celkové situaci (budova, ulice, jiné předměty), ne pouze samotnou závadu v detailu.
Po zadání hlášení z mobilní aplikace budete dostávat notifikace o změně stavu Vašeho hlášení s odkazem do mapy.
- Aplikace je navržena především pro nahlášení drobnějších problémů na na stávajícím majetku města, nikoliv ke sběru podnětů dlouhodobého, strategického rázu. Rekonstrukce ulic, nová výstavba apod. jsou spíše náměty pro vedení města než úkoly pro naše kolegy v terénu.
- V případě porušení vyhlášek a nařízení (špatné parkování, noční klid) volejte ihned městskou policii 156.
- Jste-li svědkem mimořádné události (např. násilí, krádež, požár) neprodleně volejte tísňové linky: policie 158, zdravotnická záchranná služba 155, hasiči 150.
- V aplikaci rovněž nelze řešit závady na majetku Jihočeského kraje, státu či soukromých subjektů. Tato hlášení pokud možno předáváme dál.
- Jakékoliv podání či ohlášení v této aplikaci nelze považovat za podání ve smyslu § 16 odst. 2 písm. g) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení).
- Stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád
- Aplikace neslouží pro všeobecné dotazy nebo žádosti o informace (viz Podávání a vyřizování žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. [PDF, 126 kB]).
- Sousedské spory naše aplikace nevyřeší.
Mapová aplikace DejTip nabízí dvě hlavní funkce:
- Umožňuje odeslání nového hlášení v několika snadných krocích: klikněte na červěné tlačítko "Vložit nový tip", označte místo v mapě, vybere kategorii závady, doplňte popis a případně nahrajte ze složky počítače fotografii z místa závady. Pak už stačí jen zadat kontrolní kód pro ověření a odeslat.
- Zobrazuje stav a průběh řešení všech nahlášených závad. Data v mapě je možné filtrovat podle stavu, datumu nebo kategorie hlášení nebo i pomocí textového hledání. Také je možné volit mezi základní mapou a leteckými snímky. "Heatmapa" zobrazuje barevně četnost závad v území.
V mobilní aplikaci Hlášení závad – Dej Tip stačí problém vyfotografovat nebo vybrat z galerie uložených fotek, potvrdit místo z GPS polohy nebo vybrat v mapě, zařadit problém do příslušné kategorie, doplnit popis a odeslat. Tipy jsou odesílány anonymně, jméno ani telefonní číslo se neukládá. V terénu ani nepotřebujete mobilní datové připojení, pokud jste offline, tak se hlášení po odeslání uloží do fronty a po připojení na wifi (doma, v práci) se automaticky odešle. Aplikace je dostupná ke stažení zdarma:
Android Google Play | iOS App Store | Windows Phone Store |
Kdy bude moje hlášení vyřešeno?
Snažíme se je řešit hned, jak vyřídíme naše povinné úkoly a činnosti ve státní správě a samosprávě. Priority také určuje i vedení úřadu a města.
Jak můžu postup řešení urgovat nebo reklamovat?
Nejefektivnější způsob je kontaktovat konkrétního pracovníka úřadu pomocí e-mailu, uvedeného pod Vaším hlášením a probrat s ním Váš a jeho pohled na věc.
Když mi posíláte notifikace na mobil, tak o mně víte všechno?
Z informačního systému (používáme Firebase Cloud Messaging) od Vás dostáváme pouze jedinečnou číselnou hodnotu, která se přiřadí Vašemu mobilu při vytváření hlášení (viz obrázek). A toto ID se potom použije pro zaslání notifikace na mobil.
Proč trvá odstranit autovrak tak dlouho?
Vozidlo, které dlouhodobě stojí na jednom místě bez SPZ a má prázdné pneumatiky, ulomená zrcátka nebo rozbitá světla ještě nemusí být vrak a není možné takové vozidlo jen tak odtáhnout a zlikvidovat. Musí se postupovat dle zákonů.
Pokud je vozidlo na komunikaci, postupuje se dle zákona o pozemních komunikacích 13/1997 Sb. § 19. Zda se skutečně jedná o vrak, posoudí odbor dopravy ve správním řízení.
Pokud je vozidlo mimo komunikaci, postupuje se podle zákona o odpadech 185/2001 Sb. Věcí se zabývá odbor životního prostředí a zemědělství ve správním řízení.
Na data hlášení lze nahlížet i jiným pohledem než v mapě. Na interaktivní stránce Statistika DejTip je možné analyzovat data z různých úhlů pohledu - v jaké kategorii je hlášeno nejvíce závad, který úředník vyřešil nejvíc hlášení, kolik závad bylo např. na dopravním značení, jaká hlášení jsou zařazena do plánu, kolik hlášení bylo zadáno z webu a kolik z mobilu nebo třeba i který den v týdnu přichází nejvíc závad a v kolik hodin většinou přebírají úřednící hlášení k řešení.
Momentálně pracujeme na aktualizaci statistiky z důvodu přechodu na novou technologii.
K obsahu jednotlivých hlášení můžete kontaktovat konkrétního pracovníka úřadu pomocí e-mailu, uvedeného pod Vaším hlášením v mapě závad.
Dotazy, náměty a připomínky k mobilní nebo webové aplikaci můžete zasílat na adresu dejtip@ckrumlov.cz.